Setapak Melangkah ke Alam Maya

Foto saya
Masih lagi mencari sinar, tapi terlalu jauh lg utk d capai, aku perlu kejar...agar tidak terus hilang!

Setapak Melangkah Ke Alam Maya

Melakari Kehidupan Penuh Bermakna

Nenek...!!  

Posted by PuTeRi CaHaYa

Nenek aku dari Sarawak datang Penang bulan 6 lepas.. Hallamak.. Rindu gila aku kat dia. Sepanjang dia ada kat sini, akulah satu2 nya cucu yang banyak luangkan masa untuk dia.. Adik2 aku yg lain bz skit. (terasa bangga plaks).

Umur nenek aku dah cecah 83 tahun, panjang betul umur dia...
& still kuat lg. Paling tak tahan, mana aku pi...dia nak ikut.
Aku bawa dia kenal dengan dunia aku..
Dia punya la segan, takut kawan2 aku ngata dia terlalu tua untuk ada kat situ. Tapi aku kata kawan2 aku lg suka...

Sepanjang nenek aku ada kat sini..mcm2 pengajaran aku dapat.
Sungguh aku insaf dgn keadaan yang aku lihat.. (apa tu, ingat nak crta bt pengajaran semua... tp, x sampai hati le...)
Betapa Allah itu Maha Berkuasa.. Mohon diberi hidayah bt aku & kalian semua.

27 Ogos 2008..
Aku meluahkan perasaan sedih aku pada kawan aku.. yg nenek aku nak berangkat balik Sarawak minggu depan.. tau2, bila aku balik kerja.. Sampai jer kat rumah, tengah aku makan,mak bgtau nak antar nenek aku pi Ipoh, rumah adik aku.. sbb abah x der cuti dah lepas ni..

Booooommm!! Meletup...
Terasa nak melayang jer... bila mak aku bagitau yg nenek aku kena pi Ipoh.. Mak aku suruh inform kat nenek aku suruh bersiap..

Saat aku nk sampaikan arahan mak tu, berlinang air mata aku...& waktu tu aku dapat rasakan itu adalah saat2 terakhir aku menatap wajah tua seorang wanita..yang sunyi & rindukan kasih sayang..

Lepas ni... x der lagi peluang aku untuk memadu kasih dengan nenek. Tak merasa dah aku lepas ni pelukkan dia...

"Nenek.. kehadiran nenek ke sini sangat bermakna dalam hidup Nur, membuka mata Nur mengenali erti kehidupan.. Nur akan ingat pesan nenek. InsyaAllah, Nur akan sentiasa doakan kesejahteraan nenek. Nenek, Jaga diri baik-baik ye... & kalau ader rezeki, Nur akn ke sana...jmpa nenek. Tp, nenek jangan la ingat yg Nur lupakan nenek..ye? Nur sayang sgt dengan nenek. Doakan Nur.."

Pelukkan nenek aku masih terasa lg.. Memang sebak tak terkata..
Bila aku sms adik aku, adik aku kata dia masih lagi menangis..
Sayu nyer ...

Nenek...!!!!!!!!!!!

This entry was posted on Khamis, 28 Ogos 2008 at Khamis, Ogos 28, 2008 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

19 ulasan

Nenek nida 88 umur die..
tapi dia dah x de lagi
arwah baru je tinggalkan kami 13 jun ari tu...
terasa sgt kehilangan dia..sbb dia yg jaga nida dr kecik sampai umur nida 12 thn..
i miss her so much~
=(

28 Ogos 2008 pada 5:52 PG

Usah sedih, di blog pun ada kasih sayang ...

Salam :)

28 Ogos 2008 pada 10:49 PG

nyda - (",) kita kuatkn semangat ye nyda..

bunga rampai - ye ker? terima kasih bnga rampai..puteri nmpak kasih tu..

Salam
(",)

28 Ogos 2008 pada 6:07 PTG

adoii sedih jak dgr..

mek cuba fhm keadaan yang kitak smapai kan ya.. cuma mgkin ada sikit cerita tersangkut.. jadi kurang jelas...

28 Ogos 2008 pada 8:33 PTG

ladykiki - hehe, kat cni yg sangkut ya? Mun nok crta.. ya, mgkin next time mek crta...
time tok, mek nak luah perasaan betapa kmk terasa kehilangan nenek kmk..
tq kiki.. sbb sudi nak kongsi dgn kmk...

salam
(",)

28 Ogos 2008 pada 8:45 PTG

ish ish sedih,huhuhu aku tumpang sedih.
xpa nenek hang dah balik sarawak pun xpa,raya hampa jumpa lagi kan?
kalau sedih nak orang beri kasih sayang...along hang kan ada hehehe

28 Ogos 2008 pada 9:05 PTG

WAH atuk saya berumur 90 kot. juga masih kuat. tetapi nenek kandung dah xde. mnenek tiri ade la.

tp xbesh.

*hu.

28 Ogos 2008 pada 9:13 PTG

butaseni - x jmpa dah ler jwb dia...mana nak korek modal nk pakai tambang p Sarawak nu... :(

Awat, jeles ker...? Org ader along...dia x der... eheh... sampai sini lak issue along-achu nih.. ni tegezoot ler yg mula dulu nih...

tyha - thanx tyha, link my blog.
erm, tu ler kan..panjang tol umur org lama2 ni..

salam
(",)

28 Ogos 2008 pada 9:25 PTG

si tegezoot tu nak join jadi adik beradik hampa sebenaqnya.
xpa,dah bagi dia nama-anjang hahahaha

28 Ogos 2008 pada 10:59 PTG

cis!

29 Ogos 2008 pada 7:10 PG

ha! depa mmg jeles sbb tk dpt along mcm aku...p laa cari the whole world tk tkkan dapat punyeeee...

tegezoot..eh,anjang...jom la p karoeke..along riiiinduuu sght nak nyanyi dgn anjang...hahahahahahahahah

30 Ogos 2008 pada 3:15 PG

Salam Ramadhan Puteri, semoga ibadah puasa memberimu kekuatan zahir dan batin - menjadi petunjukmu dalam meredah cabaran hidup.

Jaga diri baik-baik :)

31 Ogos 2008 pada 7:19 PTG

artsoul (along konon)...
haa hampa pilah bulan posa ni.nak jadi macam kami dulu tiap tiap malam sebelum sahur oh tidak!kan anjang dan uchu? :P

1 September 2008 pada 8:54 PG

oi angah...eh,butaseni...eh,angah! yg mane satu ni hah?
laaaa...ni la keja hampa terawih dlm karoeka...ish,ish,ish..anjang n achu...along sungguh kecewa dgn kalian berdueee....

1 September 2008 pada 6:12 PTG

buta seni - hah, yer ker? hehe..welcome to d club..kihkihkih..

tegezoot - ape cis!? konon jer cis tuu...

artsoul - tu ler... diorg nih..mmg jeles lerh...
pasal tu ler x abis2 lg issue nih.. huh! biaq p kat depa..

bunga rampai - Salam kembali.. InsyaAllah & terima kasih kerana doakan untuk puteri.. InsyaAllah, InsyaAllah b.rampai..

1 September 2008 pada 8:19 PTG

buta seni - aper nih...org mana terlibat dgn karaoke time posa nih...pandai2 jer la buta seni nih... x baiklah..

artsoul - ish2, naper lak...? maner org p karaoke time posa2 nih... ish2...

1 September 2008 pada 8:36 PTG

sabar ya..... kami semua berkongsi rasa

2 September 2008 pada 9:43 PTG

Suruh la nenek buat blog. YM pun bole, 3G pun bole pa.

Sedih tu, jangan sedih sangat. Perpisahan tu sementara saja. Takut nanti perpisahan kekal kot tak bole nak kawal sedih tu.

Syukurlah masih ada mak abah dan nenek. Tak macam sesetengah kami.

Eh.. lupa.

Dan along.....

dan anjang........

hahahaha....

3 September 2008 pada 5:11 PTG

maksu - baik maksu, insyaAlah...& sudi berkongsi rasa... thanx...

PK - huhu, ye la...puteri ader along, angah, anjang... tp x sama dgn nenek...

hikhiks...x per, nnt puteri tagih kasih kat diorg..

3 September 2008 pada 6:57 PTG

Catat Ulasan