Setapak Melangkah ke Alam Maya

Foto saya
Masih lagi mencari sinar, tapi terlalu jauh lg utk d capai, aku perlu kejar...agar tidak terus hilang!

Setapak Melangkah Ke Alam Maya

Melakari Kehidupan Penuh Bermakna

Imaginasi  

Posted by PuTeRi CaHaYa

(zoom tgk, yg kat belakang tuh..yg putih2 tu.. ee,hantu tuuu...ee, mak takut nyah.. gmbar dr kawan kepada adik kawan aku)

Payah cerita...

Aku ni jenis yg kuat imaginasi.. pantang org bercerita, sure aku terbayang macam mana jalan cerita tu... Paling aku benci bila org bercerita pasal hantu. Geram tol...apa tak nya...nak dengar, nak dengar..tp penakut..


Boleh lak bt ketaq2. adoi, malu nyer... Kat rumah p.ramlee tu... ader la sorang ni... hp dia senang jer dpt tangkap gmbar makhluk tu..heran tol. Aku pun aper lg..pulun ler nak tengok.. sekali lalu jer tgk tuh,sat sgt la... tp ketaq, punya la lama.. sbb dok terbayang x abis..


1st time aku leh tgk benda tu clear dgn mata aku sendiri masa aku belajar dulu.. kawasan ni mmg keliling dengan hutan.. Tak kata lah.. dah tempat dia.


Malam jumaat, semua dah tido, aku ler masa tu kira budak paling rajin nak ngemas loker.. boleh la dapat anugerah loker terkemas..(hehehe)

Lepas habis ngemas, aku baring..tp mata ni x leh nak lelap...bengang gila. kalih p kalih mai..sekali aku tgk belah kanan aku ...perh, (mula ler nak ketaq ni) mak aii, serba putih..takut punya pasal, aku x berani nak tgk betul2. Elok aku tutup mata, aku rasa badan aku panas smcm jer.. lepas tu terasa mcm kena angkat & berpusing jer kat awangan.. aku kuatkn diri.. aku gerakkn tgn kiri aku..tersentuh ler senior aku.. Elok dia tegur, br panas tu surut...


Entah ler, aku pun naik rimas dengan keadaan aku nih.. Mujur ler ader yg paham dgn tingkah aku nih.Kpd yg memahami,thanx sbb paham. (",)

Aku bukan sj2 bt takut...mmg aku penakut... aku tau, x baik ader sikap mcm tu..tp nak bt cmner. Harap sgt sikap penakut aku nih hilang, x mau dah jd mcm tu. Agaknya la kn, aku kna btul2 ngadap benda tu kot..br ler hilang..noh? Tak mau........


Huhuhu, malu lerh...

This entry was posted on Khamis, 31 Julai 2008 at Khamis, Julai 31, 2008 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

22 ulasan

macam sama je kita ni?hehe...bila imagine benda2 antu ni lagi la, siap berangan aku sedang bertarung dgn makhluk tersebut.siap ada super power lagi.hehe

31 Julai 2008 pada 8:43 PTG

mmg sesetengah org ingat kita sengaja buat2 takut..cuba,klu kwn2 bring up this topic,cuba jauhkan diri ataupun buat keja lain jgn layan sght perasan tu...sure bole,kena cuba klu nak berubah...

1 Ogos 2008 pada 10:53 PTG

tak pa, nanti kawin dengan tok pawang handalan, segala masalah selesai!

2 Ogos 2008 pada 11:57 PG

suka bebel - hah? sama? kita serupa... hehe, salam kenal.

artsoul - okz, puteri cuba...thanx coz pham..

peg. khalwat - tok pawang handalan, kek mano nak cari? ado ko? ee... nak2.

salam
(",)

3 Ogos 2008 pada 6:35 PTG

yang mana satu hantu?yang depan tu ka?hantu pondan ka?hahaha

3 Ogos 2008 pada 10:49 PTG

maksu prnh nmpk real punyer, kaki sajer... ko takut tak? maksu punyer ler takut cuma boleh sebut BISMILLAH byk2 kali jer,. semua ayat hilang!!

4 Ogos 2008 pada 10:50 PTG

buta seni - x baik lah... yg belakang tu lerh.. ngada tau..

maksu - putri pun mcm tu jg.. masa jd mcm tu, segala ayat yg d hafal....bca tunggang langgang habis.takut pnya pasal...tp kn.. puteri snggup tgk depan mata lg dr kna tegur kat belakang..

salam
(",)

4 Ogos 2008 pada 11:23 PTG

publish gambar tak minta izin nih!

melanggar akta hakcipta.

5 Ogos 2008 pada 10:18 PTG

salam puteri
kalau nak tau nida pun penakut jgk
tapi setakat ni tak pernah nampak la makhluk tu
cuma pernah kene rasuk n penah kene kacau~

p/s: salam perkenalan puteri. kalau saye nak belajar dengan lebih mendalam pasal teater dengan puteri boleh??

6 Ogos 2008 pada 12:07 PG

Nak komen tunggu siang la.. malam-malam nie tak boleh komen

6 Ogos 2008 pada 11:27 PG

tegezoot -
Hamba salah tuan..
ampunkn kami paranormal
ampunkn kami paranormal

nyda - ee, takutnyer, apa kata nyda cr masa lapang, baca surah Al-Baqarah dr mula smp habis, insyaAllah..

p/s: puteri x pandai sgt, tp klu nyda nak belajar, insyaAllah, puteri tolong..
Salam kenal nyda

LTTPMB - okz.. kita ckp wktu siang2..yerk? Hehehe

6 Ogos 2008 pada 6:36 PTG

thanks puteri
=)

6 Ogos 2008 pada 7:53 PTG

eeeeee makan budakk!!!!

8 Ogos 2008 pada 7:28 PG

Tak pernah tengok hantu, tapi tengok orang hidup berperangai hantu adalah :D

Salam Puteri ... moga yang indah untukmu minggu ini :)

10 Ogos 2008 pada 6:45 PTG

nyda - samer2 (",)

crunhyahcock - takuuuut

bungarampai - terima kasih, insyaAllah.. & Al-hamdulillah krn m'doakn saya..

11 Ogos 2008 pada 6:15 PTG

puteri, takde citer terbaru ke?hehe

13 Ogos 2008 pada 9:26 PG

ada apa tok pawang handalan...
alaaa yang gigi tekeluaq sikit tuuu...
hihihi...

P/s... jangan marah haaa.....

14 Ogos 2008 pada 12:44 PG

wah..blog kita sama ar...

Hai Puteri..sorry lah lama tak singgah blog. Maklumlah saya takde interet di rumah..susah sket nak update blog.

Rasanya pu3 dah kenal nyda..dia tue junior saya semasa di UMP. Dia tue peminat teater..so kalau ada teater terbaru maklum ar pada dia ya...

huhuhuhu..sampai ketemu lagi...

14 Ogos 2008 pada 1:11 PG

sukabebel - x der idea la.. puteri x mcm sukabebel...ader jer cter nak kongsi... x per, nnt puteri bt cter br... tungguuuuuu!!!

Jinggo - yer ker...? rekemen ler kat puteri..(",). mesti dia power, kan2..? sukernyer2...

RAJA - raja, herm salam.. lamer x dgr brita..

A'aa blog kita sama.. puteri dah berkenan sgt2 dgn skin dier.. my love color tuuu..sbb tu puteri nak sgt2 cr, akhirnya jmpa jg..

Yup, puteri dah kenal nyda.. hehe, minat sungguh dia yer, okz, nnt puteri inform dia hal teater..k? jmpa lg..

Salam semua
(",)

14 Ogos 2008 pada 6:14 PTG

Salam Puteri....

Kita pun penakut gilar tapi suka sangat tengok cerita hantu...lepas tu kalau dok sorang2mula nak imagine macam2....
Pernah la ada pengalaman masa kat hostel dulu.....pucat beb...

16 Ogos 2008 pada 10:13 PTG

danisha - yer ker? mak aii.. x berani nyer.. tp, kan.. nak kena lawan lerh...klu x .. lg dia kcau kita..kan2?

17 Ogos 2008 pada 9:36 PTG

uhhh..hantu??? akut nye akutnye...heheh yang penting aku nie penakut orangnya..kadang2 lebih rela tdo berhimpit ngan orang sbb takut..padahal khayalan je sbnrnya..

hye putri..salam perkenalan..meh la dtg umah aku

24 Ogos 2008 pada 6:55 PTG

Catat Ulasan